dimecres, 8 d’abril del 2015

Últimes paraules, corredor de la mort, circa 2030 - Sharon Olds

Últimes paraules, corredor de la mort, circa 2030

Aquí, sóc un dels que van fer
el que diuen que vaig fer.
Mireu-vos ─em van concebre el mes
que vosaltres el vau votar─, mireu el tribunal
suprem a favor de la pena capital
i contra l’avortament. Em vau condemnar
a aquesta vida viscuda fins demà. I tota
la gent que he mort, ara serien amb vosaltres,
si m’haguéssiu deixat morir abans de respirar,
quan els meus pares necessitaven que morís.
¿Us hauria semblat més americà si
hagués sigut una defunció més pública,
com aquesta, si hi hagués hagut multituds televisades
corejant davant de la clínica, el cèrvix en
primer pla, en una pantalla a l’aire lliure,
el fetus, jo, d’u vuitanta,
lligat a la taula? No és que jo
hi pugui dir la meva ─no pas aquesta nit,
ni demà a les vuit
del matí, que seré un dels morts
per fi. Com m’ho he hagut de guanyar.


Sharon Olds, One Secret Thing

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada